Frohes neues Jahr!

Die Plauderecke für alles mögliche ohne Bezug zu DC-Projekten.
Nachricht
Autor
Michael H.W. Weber
Vereinsvorstand
Vereinsvorstand
Frohes neues Jahr!

#1 Ungelesener Beitrag von Michael H.W. Weber » 01.01.2021 12:23

Ich wünsche euch allen ein frohes, gesundes und erfolgreiches neues Jahr!
Möge die Rechenkraft auch in 2021 mit uns sein. :smoking:

Michael.
Fördern, kooperieren und konstruieren statt fordern, konkurrieren und konsumieren.

http://signature.statseb.fr I: Kaputte Seite A
http://signature.statseb.fr II: Kaputte Seite B

Bild Bild Bild

Kolossus
TuX-omane
TuX-omane
Re: Frohes neues Jahr!

#2 Ungelesener Beitrag von Kolossus » 01.01.2021 12:48

Danke, Michael!
Ich schließe mich gern den Worten meines Vorredners an und wünsche allen ein gutes und hoffentlich bald Coronafreies Jahr
Gruß Harald

Zwei Dinge sind unendlich: Das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. (Albert Einstein)

Bild

n3Ro
XBOX360-Installer
XBOX360-Installer

#3 Ungelesener Beitrag von n3Ro » 01.01.2021 15:35

Alles Gute für das Jahr 2021!
Bild

Sven
Vereinsmitglied
Vereinsmitglied

#4 Ungelesener Beitrag von Sven » 01.01.2021 18:10

:party: Ich hatte heute Nacht den ersten Jahreswechsel ganz ohne die üblichen Rituale. 2021 kann einfach nur besser werden... :dance:
MSI B450-A PRO MAX - Ryzen 3 3100 - 16GB - Zotac RTX 2080 Ti Twinfan - Win10 Pro
Galaxy A50
BildBildBildBildBild
https://www.youtube.com/watch?v=jYMIkq3NIgE

compalex
WU-Schieber
WU-Schieber

#5 Ungelesener Beitrag von compalex » 02.01.2021 07:35

Sven hat geschrieben:
01.01.2021 18:10
:party: Ich hatte heute Nacht den ersten Jahreswechsel ganz ohne die üblichen Rituale. 2021 kann einfach nur besser werden... :dance:
Fast nüchtern und noch vor 2 Uhr ins Bett? - ganz schön gruselig :lol:

auch von mir Euch allen ein frohes und gesundes 2021
Gruß, Alex

Der Schlaue sucht nach einer Lösung, der dumme einen Schuldigen.

Hardware on DC:
#1 Ryzen 3700X, 8GB, GTX 1080
#2 Ryzen 3900X, 64GB, RTX 2070
#3 Ryzen 3900X, 32GB, RTX 3060
#4 Ryzen 1700, 32GB, R9 280X
#5 plus bisi kleinkram
Bild

Frank [RKN]
Vereinsmitglied
Vereinsmitglied

#6 Ungelesener Beitrag von Frank [RKN] » 02.01.2021 08:55

compalex hat geschrieben:
02.01.2021 07:35
:lol: :lol: :lol:
Du gehst natürlich gleich wieder vom Schlimmsten aus, ich finde ein bischen Normalität sollte man sich auch in der Pandemie erhalten :drinking: :biggrin:

Auch hier nochmal frohes Neues an alle ! :wave:
LG,
Frank

Immer wenn ein Windows-User auf "Eigene Dateien" klickt, fällt irgendwo ein NSA-Mitarbeiter lachend vom Stuhl...

Bild
Bild

gemini8
Vereinsmitglied
Vereinsmitglied

#7 Ungelesener Beitrag von gemini8 » 02.01.2021 09:58

Euch allen ein gesundes Jahr 2021!
Wenn ich nicht gerade eine Nachtschicht habe, ist das bei mir völlig normal.
Gruselig finde ich all die Besoffenen, die in einigen hannöverschen Straßen den 3. Weltkrieg spielen wollen.
Naja - bin gerade auf dem Land; mal sehen, wie viel Müll ich auf der Straße vorfinde, wenn ich zurückkomme.
Gruß, Jens
- - - - - -
Lowend-User und Teilzeitcruncher

Bild Bild Bild
Bild

Sven
Vereinsmitglied
Vereinsmitglied

#8 Ungelesener Beitrag von Sven » 02.01.2021 18:06

...
...
Nee, völlig nüchtern gegen Sonnenaufgang eingeratzt.
MSI B450-A PRO MAX - Ryzen 3 3100 - 16GB - Zotac RTX 2080 Ti Twinfan - Win10 Pro
Galaxy A50
BildBildBildBildBild
https://www.youtube.com/watch?v=jYMIkq3NIgE

MarkKane
Fingerzähler
Fingerzähler

#9 Ungelesener Beitrag von MarkKane » 06.01.2021 10:08

Cordless Vacuum Cleaner: What You Need To Know Before Buying One

A vacuum cleaner is now one of the first appliances to buy for your house as it is considered the most effective tool for dust cleaning. However, many people still spend time on the question about what is the Best Vacuum Cleaner. Generally, there are 3 kinds in the market: corded, cordless and robotic vacuum cleaner. In this post, we will analyze several features of a cordless vacuum and what it differs from the 2 remaining kinds.

DESIGN

As it is called, a cordless vacuum cleaner has no power cord, which means they are free from electric power. Compared to a corded one, it is much lighter because of its stick shaped. Therefore, for a long time, it has been considered an extra device for quick cleaning and for tidying some areas that a traditional machine, which is much bigger and bulkier, cannot approach.

TYPES

We may find 3 kinds of cordless vacuum in the market.

Cordless stick vacuum: This is the most popular kind with a compact design and a slender pipe for cleaning floors. It is easily transformed into a handheld device so it can be also called a handheld vacuum.

Cylinder vacuum: A machine of this kind is designed similarly to a traditional one that has wheels and a long hose for cleaning.

Upright vacuum: This kind is much bigger than a handheld one but its canister can be detached, which makes it more flexible.

Bild

CAPACITY

Of course, the capacity of a cordless vacuum, whose design is slim, is much smaller than a corded vacuum. On average, it can obtain up to only 0.6 litres while a traditional one can contain 2.1 litres.

Most cordless vacuums are bagless, but there are still some models that have additional one-time used bags. If you own a bagged vacuum, you will empty the debris container less regularly but spend more money on replacing the bags.

WEIGHT

A cordless vacuum weighs about 3kg on average, while the number for a corded one is approximately 6.4kg. The light weight makes it a wonderful choice for housewives who don’t like heavy machines. However, many models lack balance, which means users may feel heavy on their hands when cleaning higher places such as on the bookshelf. This is one of the factors to decide what’s The Best Vacuum Cleaner for this kind.

BATTERY

The battery life of cordless vacuums varies a lot. Depending on your demand and household tasks, check the following criteria before deciding to buy one:

Running time: from under 10 minutes to longer than one hour.

Charging time: up to 16 hours.

Standard and maximum running time: This can be manually configured. The more power you use, the less time the machine runs. If you intend to clean your hardwood floors every day several times a week, it’s better to set it in standard mode.

Additional battery: Some models are provided with one more battery for changing while others are not. If your machine doesn’t have one, ask the provider to know where we can buy it and how much it costs when your current battery is broken.

Bild

PRICE

The cut on the power wire and canister capacity doesn’t make a cordless vacuum cheaper than a traditional one. Some models are even more expensive compared to corded ones with the same quality. Therefore, users should spend time studying Best Vacuum Cleaners Review before going to the store.

CONCLUSION

If your house is not large or you get bored with moving a heavy machine around the house, a cordless vacuum cleaner is a good vacuum cleaner for you. Otherwise, it is still recommended that you should buy a traditional one to clean throughout a bigger house.
Zuletzt geändert von MarkKane am 17.05.2021 05:41, insgesamt 1-mal geändert.

M. Franckenstein
Vereinsmitglied
Vereinsmitglied

#10 Ungelesener Beitrag von M. Franckenstein » 08.01.2021 21:56

Alles Gute für das neue Jahr !

Antworten

Zurück zu „Smalltalk“