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Re: XANSONS for COD

Verfasst: 30.09.2018 16:26
von Der Diplomat
Dann ist sein Posting sehr irreführend.

Heißt das, er verlässt das Projekt oder warum schreibt er so?
Könnte da jemand im Forum dort nachfragen? Ich habe keinen Account und kann daher nicht selbst posten.

An anderer Stelle fragt jemand:
Why is Xansons no longer on the Boinc project list, either internally in the application, or at https://boinc.berkeley.edu/projects.php


Vlad antwortet:
Probably the BOINC team decided to remove it because the main calculation for this project are completed. I think they are right, the new users may be frustrated with the lack of WUs otherwise.
Wie auch immer für mich ist sein Schreiben eindeutig, auch wenn noch Nachläufer kommen.
It remains only to wait for the tasks in progress. Thank you very much for participating!

Re: XANSONS for COD

Verfasst: 30.09.2018 16:45
von Stiwi
Reaching 100% will mean that we processed all the materials currently available in the COD (to be more precise only ~94% of COD contents can be processed). However, about 1500 new materials are added to the COD every month. These materials also should be processed. Current computing power allows to do that in less than 10 hours.
http://xansons4cod.com/xansons4cod/foru ... id=327#327

Code: Alles auswählen

A bunch of new COD structures (for October and November 2017) was added to the project. From now on the updates will be more regular (about twice a month).
http://xansons4cod.com/xansons4cod/foru ... ?id=92#575

Und bisher war es immer so dass alle 14 Tage neue WUs kamen.

Also das Projekt läuft noch aber brauch nur noch alle 14 Tage für sehr wenige Stunden Rechenleistung.

Re: XANSONS for COD

Verfasst: 30.09.2018 16:48
von Der Diplomat
Ah, ok. Danke. Ich habe Deine Info im Wiki ergänzt.

Re: XANSONS for COD

Verfasst: 02.10.2018 14:18
von Michael H.W. Weber
Es ist tatsächlich so, dass immer mal wieder einige WUs zu berechnen sind. Als ich damals meinen obigen Beitrag zum Projektende schrieb, war das noch nicht bekannt gegeben worden.

Michael.

Re: XANSONS for COD

Verfasst: 02.10.2018 15:43
von Der Diplomat
Projekt steht im Wiki wieder auf aktiv.

Re: XANSONS for COD

Verfasst: 24.11.2018 19:48
von compalex
gibt wieder ein paar Std. wus

Re: XANSONS for COD

Verfasst: 25.11.2018 13:57
von gemini8
...und ich war nicht zu Hause...

Re: XANSONS for COD

Verfasst: 17.06.2019 19:03
von Stiwi
Das Projekt ist nun endgültig vorbei:
The inability of the project to provide sufficient number of WUs for everyone provokes major server overloads during the WU generation each two weeks. These overloads significantly complicate downloading/uploading of the work. Continuing the project will cause an unpleasant experience for the participants.

Considering that the power of BOINC is actually not required for this project since the project reached its goal in September 2017, I think this is a right moment to finally end XANSONS for COD.

I would like to thank everyone for helping the project all that time!
http://xansons4cod.com/xansons4cod/foru ... php?id=142

Re: XANSONS for COD

Verfasst: 17.06.2019 19:28
von Yeti
Das ist sehr schade, habe gerade 150,- Euronen in ein Script investiert um die hängenden Uploads zu beschleunigen :blush:

Re: XANSONS for COD

Verfasst: 17.06.2019 21:42
von gemini8
Wirklich schade.
Gut betreut, CPU und GPU, läuft auf allen gängigen Plattformen, kurze Aufgaben mit wenig Traffic.
Hätte gerne mehr davon gerechnet.