Seite 4 von 7

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 24.03.2017 18:27
von Eric
Sind noch knapp 36 Mio von 91 Mio übrig

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 24.03.2017 18:45
von compalex
Damit wäre ja der i7 noch locker 15 Jahre beschäftigt. Aber wenn der Server aktive ist und noch 36mio aufgaben hat, wieso rückt der dann keine neuen WU´s raus? Der A10 und i5 sind auch leer.

Mal weiter gesponnen:
10 i7 in 1,5J
100*i7 in 2Monaten

wenn sich die DC Gemeinschaft sich konzentriert ist das Projekt in einem Monat durch. Da kommt mir die Idee → Race ;D wenn alle mit rechen ist unser 11ter Platz save, dann hat kaum einer mehr die zeit uns ein zu holen.

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 24.03.2017 20:21
von toggleton
http://www.enigmaathome.net/forum_thread.php?id=822
Ist anscheinend schoon n paar mal aufgetreten der bug.

Hab auch seitdem die RAM Warnung kommt keine neuen Workunits mehr erhalten.

Es sind noch 36mio Aufgaben, er generiert aber warscheinlich nur ein paar auf Vorrat:
"currently workunit generator wakes up when the result ready to send goes below 1k "

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 24.03.2017 22:39
von Rs232
Der tolle RAM Bug tritt hin und wieder auf.
Einfach einmal manuell das Projekt aktualisieren und alles läuft wieder wie vorher.

Nun hängt der workunit generator wohl doch komplett.....

Edit: Oder Enigma ist durch und es gibt nur noch keine Info dazu. :bugeye:

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 20.04.2017 18:54
von Stiwi
I have stopped the work generator because IMO it does not make sense to continue the batch that runs with the original ("naval") dictionary set, where upgraded dictionary sets have already failed with similar number of target restarts.

IMO it's better to try with another dictionary set and tweaked app.
Both cases, however, require major upgrades on the server side - for performance reasons, I have removed some of the functionalities it originally had and now I have to add them back. It's going to take 2-4 weeks because my job leaves me very little spare time. I'm also going to clean the database from any leftovers, there are still over 20k workunits in the db, probably most of them are broken WUs that accumulated over time (at some point there was a sudden failure of SSD drive where the database filesystem is located, it was replaced by RAID5 setup with the data restored from backup, but ~4500 workunits/results ended in messed up state). I'll wait a few days and then all the orphaned workunits / results will be removed.

Also, all future (larger) batches will be split into a group of smaller sub-batches. While the batch is running, the server requires access to all the results that were returned and if the database gets to big, performance suffers. It also makes creating 'offline' backups harder due to the amount of data in the db dump.

In a few days I'll post downloadable results from the previous batches in case anyone wants to take a look.
Außerdem scheint jemand einen GPU-Client entwickelt zu haben :o
I have just finished a GPU version of the Enigma breaking software. I am still testing the program and exploring the possibilities of further speed improvement, but since TJM is now working on a major upgrade on the server side:

http://www.enigmaathome.net/forum_threa ... d=835#4420

- it might be a good time to include support of GPU in Enigma@home, so I am releasing the 64-bit Windows binaries of my program for testing.

The software is here:

https://github.com/VE3NEA/enigma-cuda

To see if it works, just run the included run.bat file.

On my Nvidia GTX 1070, this program breaks the well-known PBNXA message (181 char) in 10 minutes by iterating over all wheel orders.

The source code will be released once I finish my experiments and clean it up.

If you have a descent Nvidia card, please give this software a try and let me know if there are any issues. Also, please let us all know how much time it takes the program to break PBNXA on your video card.


Cheers,

Alex Shovkoplyas VE3NEA
http://www.enigmaathome.net/forum_thread.php?id=836

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 26.05.2017 00:34
von Stiwi
The server requires BOINC server code upgrade to support GPU app,
Per-app credits, application selection and a couple of other things.

I have scheduled the upgrade for this weekend, the server will be stopped on saturday, in worst case it might even go completely offline for a couple of hours.
Also es scheint als würde die GPU-App demnächst irgendwann kommen.

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 11.06.2017 19:17
von Stiwi
Die gpu version lässt sich nun auswählen und wird getestet

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 11.06.2017 20:29
von Rs232
Ich freu mich schon drauf ^^
Nun müssen die WU´s nur noch ausgeliefert werden.
Dann glühen die GPU´s :D

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 14.06.2017 08:23
von Jkcapi
Wohl nur für CUDA Nvidia, oder?

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 14.06.2017 10:33
von Rs232
Es gibts zwar immer noch keine GPU WU´s.
Aber der Server hat einen neuen Validator bekommen namens: gpu_validator_rev689 (enigma_cuda)
Was vorerst wohl auf nur CUDA hindeutet.

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 17.06.2017 14:00
von Stiwi
It used app_info + tweaked client configuration to run. There was only one tester other than me.

Later today I'll post the app_info that requires no mods on the client side, combined with a first batch of test workunits. This will be the first batch with credits set somewhere near the production workunits. Until now all the GPU test workunits had credits set to 1 or 2 per task, just to see if validator works.

Re: Neues Boinc Projekt: enigma@home

Verfasst: 27.06.2017 17:26
von Stiwi
Wenn man den Haken bei Beta-Anwendungen setzt werden jetzt auch GPU-Tasks geliefert.

Laufzeit auf meiner 1080 rund 5 minuten.
Brauchen 1 CPU

2,205.00 Punkte